maandag 17 september 2012

Ergernissen top 10

Denk positief. Lach en goede dingen zullen je tegemoet komen. Erger je niet aan de kleine dingen. Ok. Maar wat als ik me nu soms - ok, op sommige dagen iets meer dan soms - wél eens wil ergeren aan de kleine dingen. Juist de allerkleinste dingen op een alledaagse dag, kunnen me zo nu en dan ontzettend irriteren. Hoewel mijn scala aan ergernissen en irritaties tot ver reikt, is het me toch gelukt een top 10 samen te stellen.

1. Die vrouw bij de kassa op een woensdagmiddag die éérst alle boodschappen (voor een maand) in gaat laden en dan pas - nadat die verlegen cassiere, die al langzaam is weggedoken onder de kassa bij het zien van de steeds groter wordende rij, het al een aantal keer heeft gevraagd - op zoek gaat naar haar bonuskaart. En jij staat daarachter al 7 minuten te wachten met alleen je AH smoothie.

2. Je OV-chipkaart nog niet scannen op de nieuwe, nog openstaande poortjes boven aan het station. Je pakt hem straks beneden wel uit je tas. Tot je er daar aangekomen achter komt dat die OV incheck palen blijkbaar zomaar ineens zijn weggehaald (waar blijft die communicatie NS), en je nog welgeteld 1 minuut hebt om de trap weer op (en af) te rennen en alsnog boven in te checken.

3. Dat ontzettend irritante, misplaatst zelfingenomen gezicht van Andries EO Knevel. Punt.

4. Waarom ik het toch steeds weer voor elkaar krijg om altijd, maar dan ook áltijd wanneer de man van de pakketjes langskomt, in m'n ochtendjas de deur open te doen. Dit valt overigens misschien meer in de categorie genante momenten.

5. Het feit - ja het is een feit - dat altijd als je je in de auto ergert aan een medeweggebruiker, het een vrouw is. Ik richt me nu even tot mijn eigen sekse; leer eens gewoon normaal autorijden!

6. Picture this; je rijdt 80 km op een rondweg. In de verte zie je ze al zitten, een stelletje kauwen. Van die ontzettend lelijke, enge zwarte vogels. Hoe graag je zou willen dat ze langzaam allemaal uitsterven (zei ik dit?), zou je er niet aan denken er één over te rijden. Maar wat er dan gebeurt, en dat gebeurt echt te vaak. Als je bijna bij ze aangekomen bent, vliegen ze niet van je weg. Een greep uit de handelingen die ze dan verrichten: ze vliegen een stukje op en duiken dan richting jouw voorruit, ze kijken niet op of om maar blijven gewoon aan de kant van de weg zitten of ze lopen heel langzaam over de weg naar de andere kant. Genoeg gezegd lijkt me.

7. Wespen. Altijd, overal. En panisch als ik ben, kan ik vanaf het moment dat ik zo'n geel/zwart wezentje heb gespot niet meer normaal functioneren. Dit heeft er al meerdere keren toe geleid dat ik op een mooie zomeravond besloot m'n eten maar binnen op te gaan eten. Diep triest.

8. Meisjes van een jaar of 12 die achteloos de 'hou van je's' er op los gooien op Facebook alsof het niks is. Ook vervelend: dat diezelfde meisjes allemaal zo'n standaard profielfoto hebben, waarbij ze zichzelf met hun iPhone hebben gefotografeerd in de spiegel. Bummer.

9. Jongens van een jaar of 12 die achteloos 'hé schatje' en 'pssst meisje' naar je roepen, terwijl jij als ze hun glimlach naar je tonen haast verblind wordt van het zonlicht dat weerkaatst op hun plaatjesbeugel.

10. Het getreiter en sneue gedoe van die kneus van een Castricum. Misschien ben ik wel een pussy, maar ik vind het oprecht sneu hoe 'ie sommige mensen kleineert. En dan dat populaire gedoe van 'm, alsof 'ie 's lands beste journalist is. Bah.

Voor de rest; denk positief en erger je niet aan de kleine dingen in het leven!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten