zondag 9 september 2012

Buma's neus en andere zaken

Er zijn er waarschijnlijk een hoop die het nuttig denken te vinden. Nog nooit werden we zo doodgegooid met dat politieke gebazel. Begrijp me goed, ik vind de politiek reuze interessant. Maar dit niet. Elke avond hetzelfde, ingestudeerde riedeltje. Echt origineel is het niet meer om weer het 'laten we met zijn allen Rutte alles gaan verwijten' spelletje te spelen. Misschien dat het gros van de mensen - diegenen die menen dat het echt over inhoud gaat - het nog uitermate boeiend vinden.
Ik merk echter dat mijn aandacht steeds meer wegebt van de woorden die de politici naar elkaar spuwen. Had Fleur Agema altijd al zo'n neus, waarvan het lijkt alsof ze 24/7 zo'n klemmetje op heeft? Zou zij eigenlijk wel genoeg lucht krijgen? Misschien heeft ze het wel onwijs benauwd en is dat gewoon de oorzaak van die rare hersenspinsels.
Of die vrouw achter Edith Schippers tijdens een debat in Nieuwsuur. Minutenlang heb ik gebiologeerd zitten staren. Was het wel een vrouw? Uiteindelijk heb ik besloten dat het waarschijnlijk een nieuw typetje van Paul de Leeuw was. En wat was dat met Wilders? Zijn extreem gebruinde huid zorgde voor ogenschijnlijk nog witter haar. Of die neus van Buma. Ik moest ineens denken aan Pinokkio. Hoe sterk sommige politici volgens de media ook waren, ik heb het niet gezien. En zeg nou zelf, over echte inhoud gaat het deze dagen toch niet meer?

1 opmerking: